ÅRSRESUMÉ DEL 2

Åkte till Gripen och tävlade två dagar. Jag och Frolle debuterade nationellt. 
Veckan därpå åkte vi till Rånäs för att starta en nationell klass. Det gick inte så värst bra då underlaget förändrades från ganska fast på framridningen till löst och ojämnt på tävlingsbanan, vilket Frolle reagerade på. 
 
Några veckor efter Rånäs åkte vi uppåt, till Örnsköldsvik på NM. Jag och domarna var mestadels inte överens, Frolle var kanonfin men det dög inte. Dessutom hade jag mina tankar någon annanstans och red fel ett par gånger. Dock vann vi en LA:1 på 68,68%. 
Började gymnasiet, på REAL. Ett av dom bättre valen jag någonsin gjort! 
Tävlade på Gävle Fältrittklubb, där det inte kändes bra alls. Förmodligen sista gången jag tävlade där över huvud taget. 
Sedan drog Elitserien igång. Första omgången gick i Lillerud. Jag och Frolle kom tvåa i Lagtävlan för ponnyallsvenskan 2003 på 68%. I LA:P1, där lagomgången ingick, kom vi på en sjätteplats (som jag är riktigt riktigt stolt över) med våra 63,33%. Laget kom på en tredjeplats! 
 
Nästa omgång gick på hemmaplan. Då var jag reserv. Samtidigt var det också DM. Den helgen var varken jag eller Frolle på topp. 
Tredje omgången gick i Högbo. Laget kom på en tredjeplats även här och vi kom också trea i totalen. 
RYTTARGALA! 
Var på en Clinic i Högbo med Bo Jenå, dressyrens förbundskapten. 
 
Åkte till Stockholm International Horse Show med världens bästa klass. Träffade Patrik Kittel, och köpte en del fina saker. Miss it!! 
Sedan fyllde jag 16 år, det blev julafton och nu sitter jag här... Har haft ett kanonår på hästfronten och även på sidan om. 2012 ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|