DAGENS RIDPASS

Frolle skrittade ut i cirkus 30 minuter idag. Det kändes i kroppen på honom att han hade lite träningsvärk sen igår. Ju längre vi skrittade desto mer avslappnad blev han. Vi var inte ute särskilt länge då jag ville hinna ut och rida på Exet också innan det blev mörkt. 
 
Med Exet var jag ute i en timma skulle jag tro. Han var riktigt riktigt fin idag, jätteroligt verkligen! Jag behövde bara korta upp tygeln och erbjuda stöd så började han jobba. Dessutom var galoppen inte så pjåkig heller, och jag kunde sätta mig ner i sadeln och jobba mer med sätet än vad jag annars brukar kunna göra. Han brukar ofta bli något störd om man inte står upp i lätt sits och ger ryggen frihet, men idag gick det kanon. På vägen hem pulsade vi i snön en bit i skogen, det tyckte han var jättekul. Det är så roligt att pulsa med Exet för han älskar verkligen det och stoppar hela huvudet i snön medan han går, precis som han gör när man badar med honom! Väldigt nöjd med passet på honom idag. 
 
 
Bild från när jag och Exet pulsade i den meterdjupa snön i skogen. Mysigt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|