DECEMBER

Åh, i lördags var det ju 1:a december och i söndags 1:a advent. I samma veva kom all snö och färgade svergie vitt, urmysigt! Jag har faktiskt typ nästan ingenting inplanerat denna månad, förutom min 16-årsdag och julafton/juldagen som är det "största".
Den här månaden som avslutar ännu ett alldeles grymt år är också början på ett nytt, ännu grymmare år. 
 
Vad händer mer i december? Nu på torsdag har jag utvecklingssamtal. I helgen ska jag försöka åka in till Hudik och köpa julklappar. Den 21:a december får vi jullov, jag fyller 16 år och får övningsköra, wiho! 22:a december är det en julkonsert som jag ska på, och två dagar efter det är det julafton. På juldagen kommer enligt tradition pappas sida av släkten hit på middag. 
På hästfronten har jag tänkt lägga in några extra träningar för Lena och om Fredrik Böhling kommer hit ska jag även träna för honom, som jag har tränat för 1 gång tidigare med Frolle. 
 
Det var ju rätt mycket ändå, haha! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|