SJUNDE DECEMBER

Hejsan! Hoppas allt är bra med er i snökaoset. Jag ställde klockan lite tidigare än vanligt på min fredagssovmorgon för att jag skulle hinna med att kika in här och uppdatera.
 
Igår var det verkligen K-A-O-S i Gävle/Hudiksvall, asså shit. På morgonen var det inte så farligt, bilade ner till skolan med mamma och pappa igår eftersom jag hade utvecklingssamtal. Däremot när vi skulle åka hem snöade det som fan. Vi passerade massor av bilar och lastbilar som sladdat ut i drivorna eller som helt enkelt inte kom uppför vissa backar. Lär er köra försiktigt så slipper ni det där! 
All busstrafik i Gävle var antingen försenade eller helt inställda. Vi var fem tappra hästettor som kom till skolan igår, haha. 
 
Idag skulle det bli bättre som det lät igår, men mitt halv nio tåg är helt ersatt med buss så jag vet inte jag... Kommer alltså missa mitt matteprov, komma lagom till lunchen och därefter två lektioner innan vi slutar. Min dag kommer alltså bestå mer av bussåkning än lektioner. Men det känns ju helt okej. Eller? Känner att jag redan är less på x-trafik, kan dom inte skaffa tåg som klarar av snö och kyla? Det är liksom Sveriges normala klimat, som kommer varje år. Så någon slags förberedning bör x-trafik i alla fall komma med! Dubbar till hjulen kanske? ;) 
 

 

På hästfronten är det mycket bättre! Frolle går som en klocka. I förrigår fick vi lite draghjälp av Erica på Exet genom en travlängning. Exet agerade travhäst och drog på en jäkla fart! Frolle hängde på och sprätte med frambenen, härligt! Tror det kan vara bra för hästar som har svårt för att länga, att få lite "tävlingsnerver" och ta i lite genom draghjälp. I övrigt har han varit riktigt fin och mjuk, och gissa vad - han har så gott som slutat med tandgnisslingen (kommer komma ett inlägg om det senare). 
Igår vilade Frollisen medan jag var på julbord med LRF. Idag ska jag nog bara "jogga" honom i varierande form, fokusera på takt, tempo och lösgjordhet. Tänkte ha honom ute i cirka 30-45 minuter, alltså jogga så länge med bara någon enstaka skrittpaus. Den planen känns bra! Hoppas bara jag kommer hem från Gävle så jag kan genomföra den också... 
 
Vad ska ni göra idag? :D
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|