SVAR

Anonym: Vad är ditt besöksrekor?:)
Mitt besöksrekord ligger på strax över 200, vilket jag är riktigt nöjd med! 
 
Matilda: vad är det bästa med att blogga? 
om du inte ridit dressyr, vad hade du då inriktat dig på i hästvärlden?
Det bästa med att blogga är att titta tillbaka på vad man tidigare har skrivit och delat med sig av. Bloggen är ju som en dagbok för mig där jag dokumenterar mina ridpass, tävlingar, träningar, osv. Tack vare mitt bloggintresse kan jag jämföra mer hur jag och t.ex. Frolle har utvecklats :)
Åh, svår fråga! Jag älskar ju verkligen dressyr, det går inte att jämföra med någon annan gren. Men om jag var tvungen att välja bort det hade jag nog valt fälttävlan! Där ingår det ju dressyr (;)) och det skulle vara riktigt kul att flyga över hinder i naturen. 
 
 
Ericahur ser en dag ut för dig?:)
En skoldag går jag oftast upp kring kvart över 5 på morgonen, då gör jag mig i ordning - duschar/plattar håret, sminkar mig, klär mig, äter frukost osv. Vid 20 över 6 tar jag min epatraktor och kör till tåget i Iggesund vilket tar ungefär 15 minuter. På tåget går jag in i min bubbla med musiken på max i lurarna. Ibland pluggar jag och ibland sover jag, men oftast försöker jag planera dagen. Tåget rullar in i Gävle 10 minuter i 8 där jag möter upp Fanny, min klasskompis. Vi är stammisar på Ica, men försöker faktiskt trappa ner på det nu haha ;) 
Skolan börjar 08:30 och slutar 15:00. Lunch är lite olika, men oftast mellan elva och tolv. 
Kvart över tre går bussen hem. Resan tar ungefär 2 timmar. Om ni undrar varför jag inte åker tåg istället för buss hem gör jag så för att jag inte orkar vänta på tåget på skolan i en timma, och dessutom kommer jag hem tio minuter tidigare med buss (så mycket tid, eller hur...?). På bussen kliver jag in i min bubbla igen, och har nästan alltid en drickyoghurt med mig som mellanmål. 
Vid 17:30 brukar jag rulla in på gården, springer in och kastar i mig mikrovärmd mat (börjar faktiskt gilla det lite nu) och hoppar i ridkläderna. Vid 18:00 eller tidigare brukar jag gå ut till hästarna, ta in dom och borsta Frolle. Exet tar Erica (medryttare) eller Madde (syster) hand om på vardagarna. Världens bästa mamma/madde mockar också vilket jag är SÅ glad över!
Frolle rids i cirka 1 timma och jag kommer in igen vid 20:00-21:00, det beror på hur seg jag är med det andra (fodra, borsta). Då pluggar jag om jag har något att plugga på såklart och käkar kvällsfika samt duschar. Jag brukar försöka lägga mig vid nio eller tio, annars orkar jag inte. 
 
Så ser mina fullspäckade dagar ut! Hoppas ni förstår nu varför jag inte alltid hinner med att uppdatera er, som jag egentligen vill. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|