TORSDAG

Alltså shit vad jag veckorna går fort nu! Vet att jag tjatar om det, haha... Det går så fort att jag känner att jag inte hinner med allt jag vill - som att blogga. Eftersom jag till och med glömde bort att utse "Veckans..." förra veckan blir det 2 denna vecka, så glöm inte bort att komma med förslag till "Veckans...". Det gör ni här.
Tänkte även att ni skulle komma med lite förslag på vad jag kan skriva om till helgen, jag ska försöka göra i ordning så många inlägg som möjligt som jag kan bjuda er på under veckans gång. Vad sägs om det? :D 
 
Jag har Engelska nu och har precis avslutat mitt arbete om Barack Obama, känns faktiskt riktigt bra. Över 800 ord, så nu får Mallan något att läsa haha! 
 
Frolle var kanonfin igår. Jobbade med skolor (öppna & sluta) och travlängningar med hjälp av bommar (övningen kan ni läsa mer om här) och även lite övergångar mellan skritt och galopp. Han var framme för skänkeln, mjuk i sidorna, schvung i traven, sög på bettet, stark och vägvinnande galopp. Alltså, han var P E R F E K T. Jag behövde bara tänka så gjorde han vad jag ville, så himla underbar känsla. Travlängningarna blev superbra! 
Han var så bra så jag typ inte finner ord, då kanske ni fattar hur nöjd jag var efter det passet?! ;) 
 
Ikväll ska han bara skrittas, eller så ska jag låta honom galoppera på. Men första ska jag instruera Erica på banan när hon rider Buttler. Mysig hästkväll alltså! 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Erica

du kan ju slängta upp bilder och vidio från träningen i tisdags? :)

2012-11-15 @ 14:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|