TRÄNARE

Jag agerade dressyrtränare idag på kvällskvisen, åt Erica och Buttler. Han har haft en skada i ögat så han har varit tvungen att vila ett bra tag, så han har tappat en del muskler. Men nu börjar han komma igång igen. 
De fick endast jobba i skritt då det bara var så gott som slask och is på ridbanan och Buttler har bara broddar fram. Därför coachade jag dom på stora mittvolten i cirkus 45 minuter. De fick jobba mycket med tempoväxlingar och med att Buttler skulle hålla sig på spåret. Han har nämligen lite svårare för att gå i ena varvet och när någon står på insidan om honom drar han sig gärna inåt och 170cm varmblod är inte sååå lätt att hålla på plats. De jobbade på bra och Erica sa att hon blev helt slut efter att jag varit på henne hela tiden, haha! Han var ovanligt lugn idag och arbetade genom ryggen, vilket är vad vi söker efter då han alltid försöker smita iväg genom att sänka ryggen och höja huvudet. 
 
Nu i vinter ska jag försöka hjälpa dom så mycket som möjligt med träningen så Buttler får tillbaka sina muskler. 
 
 
Jag och Buttler i somras. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|