Framtidsplaner

Jag veeeet att det jag har mer än två år kvar på gymnasiet och att vad som helst kan hända, men jag kan ändå inte sluta spåna på planer jag vill genomföra efter studenten. Har så himla mycket jag bara vill boom baam wosh göra så fort jag satt foten utanför Reals dörrar på Drottninggatan för sista gången, jag längtar. 
 
Den första planen är att under våren 2015 börja tävla Frolle som stor häst, eftersom jag då är 18 och inte längre får tävla bland ponnysar. Jag tror absolut att Frolle utan problem kommer klara av det motståndet och har räknat ut att vi lätt skulle kunna starta medelsvåra klasser, även om gångarterna inte går att jämföra med de flesta stora hästars. Jag känner att jag inte vill ha så bråttom att leta en stor häst utan tänker ta tid på mig och börja provrida under sommaren efter studenten, så jag får den absolut perfekta hästen för mig. Ta hjälp av min tränare och andra duktiga personer runt omkring mig innan det blir något liksom. 
 
Jag ska skaffa mig ett jobb, dock vill jag inte jobba som hästskötare. I alla fall inte direkt efter skolan. Jag vill liksom ha tid för egna hästar och tävlingar. Att "slava" för någon annan och titta på är inte min dröm, men visst kanske jag måste offra den biten ett par år för att nå min riktiga dröm. Men som sagt, inte direkt efter skolan. Då nöjer jag mig gott och väl med ett kassajobb på Ica eller H&M eller någon annan affär, haha. Det trodde ni inte va?! ;) 
 
På sidan om det ska jag utbilda mig till hästmassör. Jag är riktigt intresserad av det och det skulle kännas så himla bra att kunna hjälpa hästar (och ryttare) med problem som sitter i muskulatur och leder. På det sättet skulle ännu lite mer pengar rulla in och jag skulle kunna massera mina egna hästar för att vara så bra förberedda som möjligt på träning och tävling. 
 
Ja, jag kommer hinna ändra mig tusen gånger. I know. Men, jag har åtminstone drömmar och något att se fram emot. Det är bättre att vilja mycket, än ingenting alls. Eller hur? Och ni som klappar mig på axeln, säger "visseru, det klarar du aldrig" - jag vågar i alla fall satsa på det jag tror på och gillar att göra, resten spelar ingen roll.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|