HEJ...

Hej på er! :) 
 
Minipaus framför datorn i mitt numera fullspäckade schema.. Om jag inte springer runt i ridkläderna är jag ihoppad i pyjamasen, haha. Praktiken på HRPK är fysiskt jobbig, men s-k-i-t-k-u-l. Även om jag inte får göra dom roligaste jobben så är det superskönt att vara där hela dagarna bland världens finaste djur och härligaste människorna! Älskar knattarna som är kommer på eftermiddagarna och är med på lektioner och bara hänger i stallet, så himla söta. Känner igen mig själv i många av de små tjejerna och killarna - envis, "bäst" och självständig. Himla roligt att studera vissa av dom och ser att dom har gnistan, liksom att man ser att dom har potential att bli duktiga om de verkligen brinner för det. 
 
Aja, jag har varit ut och borstat hästarna och satt på skydd. Väntar på att TDB ska öppna för anmälan på ett meeting jag ska till nu i sommar, om jag inte hamnar som reserv då. Sedan ska jag springa ut igen och rida! Känner att jag får en väldans energi av att vara på ridskolan och det är såå härligt. 
 
 
Bild från i måndags när jag tog en 7km powerwalk med Frollisen, supermysigt förutom skavsåren jag fick på hälarna.. och när Frolle flög i luften för varje bil som åkte förbi.. men det skiter man väll i ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|