MÅNDAG

Känns nästan som att mitt påsklov fortfarande inte är slut, haha. Har två praktikveckor nu på HRPK så det är ju nästan som att vara ledig! Hålla på med hästar hela dagarna i två veckor är mer än ok för mig ;) Idag har jag släppt ut och in hästar, mockat lite, kollat igenom stiglädren på sadlarna och bytt i fall att sömmarna var slut, sopat kortsideläktaren, presenterat en ponny för handikapprampen som en annan häst också fick tränas lite mer "invecklat" vid - med mig som handikappad haha. Flängde runt, gjorde olika ljud, hoppade upp baklänges, slängde benen över halsen, slog/klappade hårt på den och lutade mig överdrivet mycket åt olika håll. Duktiga pållar som inte alls reagerade! Det är ju väldigt viktigt att ha säkra hästar under handikappridning, så personerna som kommer för att rida klarar av att klamra sig fast och tycker det är kul. 
 
Nu ska jag snart gå ut till Frolle och Exet. Tänkte att jag skulle ta med Frolle på en powerwalk så får han bara promenera bort eventuell träningsvärk från helgen och ta det lite lugnt. Exet ska Erica rida! 
 
 
Mina bästa ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|