NY VECKA

Måndag, ny vecka, nya utmaningar och nya lösningar. Så skriver, säger eller tänker man nästan varje vecka, haha. Varför lär vi oss bara inte att leva med måndagar och nya veckor? Dom kommer och går oavsett om vi ser på det positivt eller negativt. Varför inte bara acceptera? Konstigt tycker jag att många gör en så stor grej av en vanlig vardag. Helgen kommer om fem dagar, så luuuugn. Måndagstankar ;) 
 
Min dag har varit bra i alla fall, fått tre hästar ridna. Följde med Lena och Carro till kliniken med Miranda - sjuttonåriga stoet som helt plötsligt blev en hingst. Undersökte hennes äggstockar och det visade sig att hon hade en äggstockstumör, stackarn... Den produceras testosteron, som är manliga könshormoner, vilket gjorde att hon började bete sig som en sådan. Hon ska få åka vidare till Uppsala för operation. Tur att det kollades upp så tidigt som det gjordes, annars hade tumören kunnat växa sig gigantisk! 
Sedan har jag ridit Indy och Seth som båda två kändes kanonfina. Ska rida Seth i morgon också innan det är dags för lektioner. Börjar gilla honom nu när jag hittar knapparna och han börjar acceptera mig! Han är ju verkligen världens goaste kille. 
Hann inte så mycket mer innan det var dags att åka episen hem. Tog det ganska lugnt här hemma, åt i lugn och ro och vilade mig en stund. Sedan har jag ridit tokfrolle också såklart! 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|