Gårdagens ridpass // Buttler

Igår åkte jag, Erica och Lukas in till klubben med Buttler för att rida igenom programmet på lång bana samt kolla hur han reagerar på dressyrstaketet. Han var superfin i uppvärmningen och även i programmet, eller i alla fall travdelen. Galoppen blir ju som den blir, den är inte riktigt färdig och det krävs mycket träning fortfarande. I skritten släppte han bettet och kröp ihop. Vill ha en mer genomsläpplig form där och att han suger tag och sträcker ut nacken. Tanken inför lördag är bara att ha roligt och sedan se vad domaren tycker om framför allt traven och skritten. I galoppen är det bara att skratta och se glad ut, samt berömma honom när han väl galopperar haha. Det ska blir roligt! 
 


Kommentarer
Postat av: Malin Collin

Vem är Buttler? *nyfiken*

Svar: Buttler är en före detta travare som jag hjälper till att utbilda i dressyren. Ägare är Erica Schedin, bloggar på http://ericaschedin.blogg.se. Vi ska starta en LB:2 i Edsbyn för att få lite andras ögon på honom! :)
Pernilla Hägglund

2013-08-21 @ 14:42:26
URL: http://malincblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|