Fika & massage

 
 
Hahaha.. Här ser ni bild från NB12As julfika! Vi är 7 tjejer som delade på detta plus chokladbollar. Jag har lite ont i magen nu kan man säga. Gott var det i alla fall! 
Longeringen gick jättebra, jag känner mig ganska haj på det och att visa häst för hand. Jag spetsade dock hörseln lite extra mycket efter fler tips man kan tänka på när man visar. Jag ska ju göra det med Leon på vårens treårstest och för att verkligen få fram hans bästa sida kan det vara bra med några knep. Superkul med lite variation till ridningen tycker jag! 
 
Frolle fick massage med arnika idag. Som sagt har han någon störning i bakbenet och idag pratade jag med Eva som ska komma och checka honom och laserbehandla senare i veckan. Hon tyckte dock att jag skulle röra på honom som vanligt lösgörande men skippa samlande och mer krävande övningar, han visar ju ingen hälta. Så i morgon tar jag med honom in till ridskolan för att tömköra honom. Det är bara is här nu så det är ju mestadels för underlagets skull jag vill åka in och göra det i ridhuset. 
Leon pysslades också om. Jag tog på honom transportskydden och gick en sväng på gårdsplanen och övade på att ställa upp honom. Lite svårt i grimma dock. Men jag ville mest att han skulle röra sig med transportskydden mer än i boxen. Det gick kanonbra och han går helt normalt med dom på nu! 
 
Nu ska jag träna bort några av kakorna från idag ;) Hej så länge! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|