Måndag 23/12

Hejsan ♥ 
 
Idag åkte jag och Frolle in till ridskolan och tränade för Carro. Jag har ju inte tyckt att han känts så fräsch i vänstra bakbenet senaste veckan, han har betett sig lite konstigt med det. Nu är det dock inget jag alls lägger märke till, utan han är helt som vanligt (om inte bättre). Förmodligen var det en mild överansträngning eller att han sträckt sig i hagen nu när det varit blankis hur länge som helst. Idag visade han att han verkligen inte hade ont någonstans i alla fall. Han var otroligt fin och jag red så jäkla bra! Efter att inte ha ridit ordentligt på nästan två veckor till detta träningspass.. Jag har saknat det. 
 
På eftermiddagen var jag in en till sväng till ridskolan, men på introduktionsmöte inför ungdoms-ridledarkursen jag går. Vi kommer ha ett antal kursdagar då jag och resten av gruppen kommer lära oss att kommunicera med ryttare på hästryggen, alltså föra en lektion och ge feedback. Utöver detta ska jag också få åka på en ungdomsledarkurs som distriktet håller i, helt kostnadsfritt. Det är ungefär samma men man gräver djupare om jag förstått det rätt. ULKen kommer hållas i Bollnäs tre helger i janurari och februari. Efter detta kommer jag även kunna gå ridledarkurs. Detta känns som en jättebra grej att gå, även om det kommer ta ganska mycket tid. Det är ju hur bra som helst att ha detta i bagaget senare när det är dags att kliva in i arbetslivet! 
 
 
Sen har jag sovit. Jag är så trött. Tror att det beror på att stressen har släppt lite och jag kan slappna av och göra det jag känner för. Dessutom har jag träningsvärk från gympapasset på Friskis igår. I morgon klockan 10 ska den tränas bort i alla fall. Gratis julgympa på Friskis blir det då med Madde och pappa. Bra start på självaste julaftonen! :) 
 
 


Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Vad kul! Så du kommer kunna bli typ ridlärare i princip? :D

Svar: Ja, det skulle man nog kunna säga. Dock är det mest för att kunna leda små barn, och inte äldre grupper! :)
Pernilla Hägglund

2013-12-23 @ 21:54:50
URL: http://neapocalypse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|