Tävlingar 2014

Gud, vad jag längtar till nästa tävlingssäsong. År 2014 är fyllt med nationella klasser och roliga tävlingar som jag verkligen vill åka på. Det är mitt sista ponnyår så jag vill använda det till fullo, även om jag inte alls känner att det kommer bli sorgligt eller ledsamt att avsluta ponnytiden. Jag och Frolle kommer ställas inför nya utmaningar på storhäst-tävlingarna och jag ser verkligen fram emot det! Men nu fokar vi på nästa år och det jag kommer satsa på är Distrikts- och Norrlandsmästerskapen. Hur kul vore det inte att avsluta ponnytiden med DM- och NMguld liksom? Haha.. 
 
 
Här kommer tävlingarna jag "favoritat" än så länge:
 
• 2014-02-23 Hudiksvalls Rid- & Ponnyklubb LA:P1 & LA:P2
 
• 2014-03-02 Fagersta RK FEI Lagtävlan & FEI Mästerskap
 
• 2014-04-27 Överby Hästsportförening FEI Lagtävlan & FEI Mästerskap
 
• 2014-05-09 - 2014-05-11 Stora Wäsby Fältrittklubb 
 
• 2104-05-17 Njurunda Ryttarförening LA:1 & LA:P1
 
• 2014-05-24 - 2014-05-25 Bollnäs Ridsällskap 
 
• 2014-05-29 Hudiksvalls Rid- & Ponnyklubb FEI Mästerskap & FEI Lagtävlan
 
• 2014-06-27 - 2014-06-30 Gripens Ryttarförening
 
Det kommer självklart eventuellt bli ändringar eftersom det är väldigt mycket i maj. Som det ser ut nu kommer jag nog plocka bort Stora Wäsby, men det får vi se lite närmare. Kommer förmodligen också lägga till någon i mars/april för att jämna ut det lite och förhoppningsvis hitta tävlingar som har Lagtävlansprogrammet och LA:4. 
Ska bli så otroligt roligt att tävla, och det är bara 3 månader kvar! 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|