ÅTERBLICK

Hälsinge Dressyr Cup 2011
 
 
År 2011, första året jag hade Frolle, deltog jag i Hälsinge Dressyr Cup. Det är en cup med 4 deltävlingar på lokal nivå. Första omgången gick på Tunalids Ridklubb där jag och Frolle debuterade på tävlingsbanan tillsammans helt. I deltävlingen fick vi 70.0% och vann. Det fortsatte i den stilen i dom övriga deltävlingarna. 5/5 möjliga vinster fick vi. Jag tyckte det var helt otroligt, vad hade jag köpt för rosettplockare?! Underbara Frolle.. 
Jag var så himla stolt och är såklart det idag också! Min superponny! Det jag tycker mest är otroligt med det här är att vi, mindre än ett år senare, går upp till nationell nivå. Mina planer från början var att ta det lugnt första året, kanske vara med i div.2-laget. Dock var jag med i Elitlaget på hösten där vi placerade oss som 3:a i totalen. 
Winners never quit, quitters never win.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|