FROLLISBOLLIS ♥

Min fin snöflinga slutar aldrig imponera på mig, helt otroligt! 
 
Som ni förstår gick träningen idag riktigt riktigt bra. Efter att jag hade ridit fram honom lite ville Lena hoppa upp och känna på honom lite, och det fick hon såklart. Hon tyckte han kändes superfin att rida, vilket jag själv också tycker! Verkar som jag hittat ännu fler knappar på honom nu och kan nå honom djupare, det är ju jätteroligt. När hon red honom en stund kände ju hon vad vi skulle träna på idag och hur han utvecklats från sist hon satt på honom, vilket var väldigt längesen. 
 
Fokuset idag låg på att få honom att lägga mer vikt på bakbenen och ta ut steget mer. Vi jobbade på en 20-meters volt. Red först samlat en stund för att hitta hur jag skulle rida för att få honom i mer uppförsbacke vilket gick ganska snabbt. Det handlar bara om små små hjälper, främst vikthjälper, men samtidigt gör dom otroligt stor skillnad. Sedan flyttade jag ut bakdelen lite några steg och red sedan framåt en bit och samlade sedan upp honom igen. Det är där i tempoväxlingarna jag måste vara noga med att sitta tillbaka och med mitt kroppsspråk säga "lugn" och inte släppa efter i sätet och ramla framåt - då tappar Frolle bakdelen och det blir springigt. Det här gjorde vi i både trav, galopp och förvänd galopp. I vänster varv la vi även in som bakdelsvändningar i vart annat hörn. En ganska simpel övning, men satan vad nyttig den är för Frolle och även för mig! Det här är absolut något man kan ta med sig in på framridningen och för trimdagar på hemmaplan! 
 
Mamma filmade lite på mig och Frolle idag, tänkte tanka över på datorn och ladda upp. Vill ni se? :) 
 
 


Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Fina ni är!!

Svar: Åh, tack så mycket! :D
Pernilla Hägglund

2013-02-10 @ 19:11:11
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|