PROGRAMTRÄNING @ CALLA CURMAN

Idag åkte jag och Frolle iväg på en programträning för Calla Curman. Vi red FEIs individuella mästerskapsprogram. 
 
Frolle kändes inte så fin som han varit senaste träningarna idag, eller så var det jag som var lite ur form. Både igår och idag har jag varit känslig och blivit irriterad för allt, så det kan bero på mig! Det vart inte några supermissar, men jag kände att han inte riktigt lyssnade och kom mellan mina hjälper. Det blev någon taktmiss i galoppen och lite annat slarv. Men vi belönades med 62,9% (!!!!!) och två åttor på ett enkelt byte och ökade skritten. Jag tänkte bara wow, hur gick det där till? Vi hade trots allt ett bra flyt, satte skolorna och vann på min noggrannhet i vägarna osv. Bara 1,1 procent från årets mål! Känns helt otroligt att vi fick dom siffrorna, vi kan ändå. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|