SNOWFLAKE IDAG

Idag var herr snöflinga finfin, lätt att arbeta med. Vi red som sagt igenom FEI Mästerskap och i det ska man i galoppdelen vända upp på medellinjen i vänster galopp, volt mot V, enkelt byte vid X, volt mot R och ett enkelt byte innan man går ut på spåret igen. Frolle är astagg på att galoppera på medellinjen, har alltid varit. Så han kör upp huvudet och vill dra iväg och jag säger stopp eftersom man måste förbereda för volten på en gång. Det är även därför halterna på medellinjen inte är så bra som dom ska vara. 
 
Lena hoppade red också lite på honom för att känna av vad man kan göra för att han ska sluta med det på medellinjen. Det var inte enklare än så att jobba med övergångar mellan galopp och skritt på en liten volt, känna att han är ordentligt loss och inte drar iväg varken i fattningen eller i skritten. Så det ska vi såklart jobba mycket med! 
 
I morgon ska Frolle få ta det lugnt, galoppera på lite, gå lång och låg och skritta mycket. Sedan är det dags att förbereda för programträningen på lördag. 
 
 
Gillar verkligen den här bilden. Den speglar verkligen mig och Frolle, hur flummiga vi är och hur roligt vi har det! Bästa vännen ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|