2013-01-23

Hallå där :) 
 
Jag orkade inte med bloggen eller datorn över huvud taget igår. Var hela dagen ute på Lervik som alltid på tisdagar, med teori om hästens fodersmältningskanal och sedan hoppning på eftermiddagen. Jag red en häst som jag inte ridit förr, Damelio - en storhäst med grymt stor och härlig trav (jämfört med mina ponnysar) men som är lite kinkig och behöver en bestämd och pushig ryttare. Det första jag gjorde när vi kom upp i trav var att flina, för shit vilket steg det kändes som att han hade haha! Han var supermysig att rida, men krävde helt klart att jag satt på plats, balanserade upp honom och aktiverade bakbenen genom mycket tempoväxlingar, övergångar och flyttningar. Han tyckte det var skitkul att hoppa och försökte dra iväg över hindren, samtidigt som han sneglade på bommarna och tänkte "ska jag?". Det blev en del kråkhopp i början innan jag vande mig vid honom. Det var i alla fall jätteroligt, och jag ser fram emot nästa gång jag ska rida honom om två veckor!
 
Efter skolan gick jag dirket ut till stallet, lastade Frolle och åkte till träningen. Det var ganska stor skillnad måste jag säga att gå från Damelio med otroligt stort steg till Frolle, en ponny med ganska kort steg. Han var kanonfin igår! 
 
ikväll ska jag rida både Exet och Frolle, sedan ska jag dyka ner i matteböckerna. Hoppas även att jag får tid med att uppdatera er! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|