FRISERAT

Hej ♥ 
 
Hoppas ni har haft en go söndag idag, den 27:e januari. Dirket efter frukosten i morse övningskörde jag till Bergsjö med familjen som passagerare, till ett lantbruk med robot som vi var på studiebesök på. Vi var där i flera timmar så när vi åkte hem igen passade vi på att stanna till vid pizzerian - flöt ;) 
Ikväll har jag tagit det lugnt i stallet med mina favoriter. Har planerat länge nu att det är dags att frisera hovarna, man, svans, öron osv. så jag passade på att göra det nu. Det tog dock en väldans tid, närmare 1,5 timmar! Men det var det värt, för nu ser dom välvårdade och tävlingsfärdiga ut båda två. 
 
Här nedan ser ni en före- och efterbild på Exets vänstra framben. Snacka om skillnad?! 
 
 
Om någon vecka kommer det se ännu bättre ut när det har växt ut lite och jag kan klippa till lite snyggare också. Brukar ni frisera era hästar? :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|