FROLLE IDAG

Tog en lugn barbackatur med Frollisen ikväll, eller såå lugn var den kanske inte. Vi red tre varv runt svängen vi kallar Stensvea. Skrittade och travade första varvet, galopperade och travade andra varvet och på tredje varvet travade jag och skrittade av honom. Red på hacket som omväxling till bettet (om ni vill kan jag skriva mer om hur jag resonerar kring bett osv. i ett inlägg? Lämna då en kommentar i fältet!) som gick jättebra! När vi kom tillbaka till stallet så var Erica ute med Exet, så jag stannade en stund extra med Frolle för att han inte skulle stressa upp sig och filmade bland annat när han höll på med sin tunga haha - som ni kan titta på lite längre ner. Så typiskt Frolle! 
 
Nu ska jag springa lite på crosstrainern och styrketräna en stund. Har blivit så mycket onyttigheter nu det senaste och jag har inte haft tid för att träna.. Märks så tydligt att man blir tröttare när man inte håller igång! 
 
Vi hörs nog tyvärr inget mer ikväll, men jag ska tidsinställa något inlägg till i morgon så det inte blir tomt! Hejdå :) 
 
 
Got the best feeling in the world. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|