GOD KVÄLL

Hej hallå! Hoppas ni haft en bra tisdag och onsdag, medan jag var lite off. Jag har parkerat mig i soffan en stund, känns som jag behöver rensa tankarna lite nu och framför allt andas ut. 
 
Jag har haft praktik på Hälsinglands Häsklinik två dagar nu, där jag trivs bra! Personalen är supertrevliga och sätter mig i mycket jobb, vilket är jättebra eftersom det är så man oftast lär sig bäst. Även om jag inte få sy igen sår och agera assistent vid operation får jag i alla fall vara med och kika vad tusan dom gör, och det tycker jag nästan om bättre! Än så länge har jag fått mockat en del boxar, tagit hand om en opererad häst, desinfekterat boxar, operationrum och uppvakningsrum, packat upp mediciner, sopat massor, kollat när dom gick ner i halsen på en häst för slemundersökning, kikat när Anette skurit bort någon slags böld från en häst, raspat tänder osv. Idag har det varit full rulle då vi var på kliniken i Bollnäs vid Bollnästravet. Det kom hästar hela tiden, de flesta hältutredningar och ultraljud. Anette provade mig lite och frågade mig om hästarna såg rena ut eller inte när de sprang, och det tyckte jag var lite kul. Har än så länge träffat på många olika fina hästar, olika raser och olika personligheter. Det är riktigt intressant faktiskt att se veterinärerna in action! 
 
Resten av veckan är jag ledig då det var några möten hela eftermiddagarna och väldigt lite att göra på förmiddagarna, och dessutom har jag jobbat 8-16 och 7-17.30, så jag förtjänar kanske att få vila upp mig lite extra. 
 
Vi hörs mer i morgon hörni, efter att jag tagit sovmorgon :) 
 
 
You're my soulmate.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|