HEJ!

Hej på er allihopa!

Igår kom mamma med Frolle till GRS - ridskolan där vi har hästbiten på REAL. Frolle har aldrig riktigt gillat det stället, har ju tävlat där ett par gånger och det har väll aldrig gått riktigt bra, så han var ganska spänd framför allt i skritten. Men i traven och galoppen kändes det bättre!
Vi jobbade med framdelsvändningar och halvhalter, som vi hade läxförhör på lektionen innan. Det slog mig att jag nästan aldrig rider framdelsvändningar eftersom det inte ingår i något dressyrprogram, men har lärt mig från ridhandboken att det förbereder hästen på ryggning - så jag ska börja jobba mer med det. Det kanske förbättrar fler rörelser också? Vi får testa helt enkelt.
Han var ganska svår att rida ihop igår. Frolle är ju ganska lång i sin kropp så jag får alltid jobba lite mer än vad andra kanske får med att rida ihop honom, men igår var han spänd också så det försvårade det hela ännu mer.

Nöjd är jag i alla fall, och Sofie tyckte han var en jättefin häst! Alltid lika roligt att höra :D

Här nedan ser ni en bild från genomgången av halvhalter. Nyttigt att gå igenom det steg för steg teoretiskt också, även om det är sjukt svårt eftersom det kommer automatiskt när man rider.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|