HEJ!

Hej på er! Vet att jag är en dålig bloggare, i alla fall just nu... Jag är tillbaka i vardagen nu, men med ett nytt schema. Sovmorgonen på fredagar åkte bort och slutar tidigare på onsdagar istället.Jag kommer komma hem vid halv fyra - två timmar tidigare än i vanliga fall. Så det är ju jättebra! Vi drog i högväxeln med en gång här i skolan, en övningsuppsats inför nationella i engelska första lektionen kändes lite... low. Men det gick bra, jag skrev om när jag och två av mina bästa vänner plus en mamma åkte till Turkiet i somras som jag sedan kopplade till låten "Don't wake me up" med Chris Brown, ni vet? Den är så sjukt bra, och så fort den spelas börjar jag dagdrömma om Side beach, kokheta stränder, stekande sol, otroliga solnedgångar, god mat och en jädrans massa annat. Nog om det, nu är det ju mysigt här hemma i 15 minusgrader och snö upp till huvudet ;) 
 
Jag och två klasskompisar gick till Coffehouse by George och åt varma mackor på lunchen och snackade skit, haha. Välbehövligt efter drygt 3-4 veckor ifrån varandra. Nu sitter jag och läser på om grisens beteende (eller har faktiskt blivit klar nu, så jag skolkar inte om ni tror det;)), ska nämligen svara på ett brev där det är en "Börje" som vill veta hur han ska ta hand om sina djur på ett bättre sätt efter att djurskyddsinspektören varit där. Haha, alltså alla dessa påhittade uppdrag.. 
 
 
Jag och Frolle tränade ju igår, privat för Lena. Går ej att beskriva hur otroligt roligt det var att rida honom igår. Visst fick jag jobba arslet av mig, men det lönade sig verkligen. Han var sjukt fin genom hela passet, like always :D Ikväll ska han skrittas ut i en timma ungefär, så träningsvärken lossnar - för det fick han säkert gott om efter träningen då vi provade på en del nya krävande övningar.
Erica rider på Exet idag, i morgon och på fredag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|