KVALITÉTSTID

OBS. INLÄGGET SKULLE PUBLICERATS IGÅR...

Jag skrev tidigare idag att jag skulle rida lösgörande arbete på Frolleman på banan idag, men glömde helt bort att jag planerat en uteritt med lite uppförsarbete! Han kändes inte helt hundra idag, han liksom bet sig fast på bettet och svarade inte på mina hjälper och stängde av helt. Det blev något bättre mot slutet, han började söka sig neråt mer av sig själv och hade egen energi. Jag tror 98% säkert att det har med tänderna att göra att han är på det här viset, tur att han ska kollas och raspas snart! Dock tänkte jag ringa efter Eva, equiterapeuten, också så kanske hon hittar någon låsning någonstans.

Exet var som vanligt extremt speedad och bjöd lite på sig själv idag! Han kändes riktigt fräsch faktiskt, hade dock lite problem med att komma in i galoppen men efter ett tag i tvåpunktssits hittade han själv takten. Jag tycker det är väldigt viktigt att låta hästarna försöka själva och lösa problem utan vår hjälp ibland, det tror jag stärker deras självkänsla och förtroende till oss!

Efter att jag tog in grabbarna ikväll tog jag mig tid att testa göra en inbakad fläta i Frolles man, för första gången. Jag tyckte faktiskt den blev ganska snygg, lite slarvig men det funkar! Den framhäver Frolles dösnygga hals tycker jag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|