MITT BÄSTA FÖR DIG

Vet ni vad jag ofta upplever? Jag upplever att nästan ingen förstår hur mycket jag verkligen älskar Frolle, eller att de inte vill förstå. Det känns som att vissa tror att det bara är ännu en häst som så småning om kommer passera, att jag är dum i huvudet som tror så mycket på honom. 
 
Men så är det inte. Ända sedan jag provred Frolle har jag aldrig kunnat tänka mig en annan häst. Jag hade kunnat valt en helt annat typ av häst, med bättre gångarter och mer "färdig" dressyrhäst. Jag valde hopphästen, den utstickande ponnyn som i mina ögon var det vackraste jag någonsin sett. Eller valde gjorde jag inte, jag kände helt enkelt att vi passade ihop. Det är faktiskt inte mer komplicerat än så. 
Visste ni att jag aldrig blivit sur på Frolle på hans rygg? Idag har jag haft honom i 1 år och 9 månader, och jag har aldrig blivit sur eller besviken på honom. Han förtjänar mitt bästa för honom, efter allt han gjort för mig och förhoppningsvis kommer göra. 
Frolle är en otroligt ödmjuk ponny, med ett enormt hjärta och ett smart huvud. Han är otroligt rolig att jobba med, kan nästan inte nämna en träning jag inte blivit förvånad över hur fin han varit. Utvecklingen han och jag åstadkommit är för mig oerhört mycket värd. Vi har lärt oss så mycket av varandra, och mer har vi kvar att lära. 
Jag tror på Frolle, jag ser verkligen upp till honom. Han är min idol! 
 
 
Jag gör alltid mitt bästa för dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|