Det här måste jag bli bättre på

♥ Tummen upp! Mina händer vill gärna tro att jag cyklar när jag rider och tippar omkull. Det är inte alls bra eftersom en omkulltippad hand är en hård hand. En korrekt handställning är mjuk och följsam. Det börjar ändå bli bättre nu! Det kommer oftast tillbaka när jag rider i lång och låg form men när jag rider i "tävlingsform" vrider jag tillbaka dom. 
 
♥ "Tänk att någon drar dig i håret" - blicken upp, Pernilla! Ett ganska vanligt problem hos oss ryttare, man vill gärna titta ner på hästens nacke och kolla formen och böjningen liksom, men egentligen känner man det bra nog utan att behöva titta ner. Jag tror det här också blir bättre när jag rider nedsuttet, när jag måste sätta mig tillbaka och arbeta Frolle mer bakifrån och fram. 
 
♥ Chilla. Ibland blir jag så himla stressad över småsaker, som om en spånsäck inte står där den ska. Det kan göra att jag går bananas och blir irriterad. Jag är så jävla petig.. Fast det kan ju vara bra ibland, men vissa småsaker måste jag bara släppa. Det spelar liksom inte så stor roll om Svantes hus står på fel sida av buren, om någon har hängt hösäckarna på fel krok eller om ryktlådan inte är stängd. Det är ju skrattretande ändå liksom, haha! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|