Helluuu

God morgon solstrålar! Vilken rolig kväll det var igår, förutom att bilen jag åkte i la av så vi var tvugna att få starthjälp. Träffade en hel del härliga människor och såg fina bilar! 
 
Om ungefär en timme ska jag övningsköra till Gävle. Min "pappasläkt" ska äta middag och fira min farmor som fyllde år tidigare i veckan. Har inte träffat allihopa på bra länge nu så det ska bli roligt. När jag kommer hem sen är det stallet direkt. Det kommer en liten tjej som heter Ida till mig då som gärna ville se hur det gick till i stallet och hjälpa till. Gulligt, och jag ställer självklart upp när det handlar om att få en lite hästintresserad tjej till en galet hästintresserad tjej! Haha. 
 
Det gick bra att tömköra Frolle igår förresten. Han var så fin i öppnorna och skänkelvikningarna, nästan helt utan krångel. Ökningarna var inte så bra dock, men jag tror det berodde på att jag inte orkade få igång honom tillräckligt och springa tillräckligt fort. Påbörjade även lite galopparbete på fyrkantsspåret. Det var riktigt svårt och jag hade inte riktigt koll men tycker ändå att Frolle var duktig som höll igång hela tiden! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|