På G

Efter dagens pass med Frolle känns det som att vi är på G inför helgens tävlingar i Vännäs. Det har inte riktigt funkat för mig uppsuttet dom senaste dagarna, utan det har känts bättre på töm. Han har känts stum i munnen och lite tjurig. Jag har velat lite fram och tillbaka om jag skulle byta till det raka bettet, trots att han gick jättedåligt på det sist jag bytte tillbaka. Men jag chansade och testade eftersom det var lite samma känsla på det tredelade med lösa ringar nu som när det kändes konstigt på det raka. Tur jag gjorde det kan jag säga! Han kändes inte alls lika stum och svårnådd, vilket kändes riktigt skönt för mig! 
 
Vi red mest lösgörande övningar och en del programdelar. Allting kändes bra, så nu tutar vi och kör! 
 
 
Är det någon av er som kommer vara på Vännäs Ryttarförenings tävlingar i helgen? :) 


Kommentarer
Postat av: Hanna nilsson

Jag ska dit ich hjälpa mim kompis! Så vi syns nog ;-)

Svar: Vad roligt! Det gör vi säkert! :)
Pernilla Hägglund

2013-07-31 @ 09:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|