Söndag

Halloj! 
 
Frolle var helt underbar idag. Jag tömkörde honom som planerat och han var så fin. Han flyttade sig i korrekta skänkelvikningar endast för mitt kropsspråk och gjorde mycket fina öppnor som var stadiga och jämna. Ökade först traven på volt och samlade sen upp honom i hörnet och lät honom trycka iväg längs med långsidan och det blev så bra! Så himla roligt att han utvecklas! I galoppen fick han gå lång och låg och bara slappna av i olika tempon. La även in halter från trav och lite ryggningar för röstkomando, vilket jag tror är bra att lära honom från backen istället för på ryggen då jag kan hjälpa till med kroppspråket. Han är ju lite kinkig vad gäller att backa. Mycket nöjd med honom idag! Fina fina Frolle ♥ 
 
 
I morgon ska jag rida Buttler och sedan ska jag och Erica rida ut på en uteritt tillsammans med Frolle och Exet. Det ser jag fram emot! :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|