HEJ!!!

Hej ♥ 
 
Äntligen lite tid för datorn och bloggen! Helgen har varit så bra. Frolle började med att imponera på mig med att gå raka vägen in i hästbilen och stod relativt stadigt hela vägen (i cirka 4 timmar). Jag var ju väldigt nervös veckan innan vi skulle åka för resan... Men Frolleman kirrade det! 
 
Vi kom fram till Fagersta Ryttarklubb vid ca 18:30, gick jag och Amanda ut och promenerade med Frolle och Princen innan vi stallade in dom. Stallet var stort, tyst och fyllt med megastora hästar. Frolle verkade trivas super, med ett tvåårigt sto som boxkompis... ;) Han tyckte dock hon var konstig som skrek så fort han tänkte vara gosig och slicka henne på mulen, haha, gosisen. 
Vi bodde på ett supermysigt, men iskallt, B&B. Jättetrevlig kock/ägare som gjorde godaste frukosten till oss! 
 
Söndagen = tävlingsdag. Frollisen var jättenervös när jag gjorde i ordning honom och knoppade, stod och skakade på stallgången och var helt upp i varv. Men när jag satt upp lugnade han sig lite i alla fall. Han var kanonfin på framridningen - mycket framåtdriv och arbetsvilja. När vi kom in i ridhuset blev han lite spänd och nervös, tappade lite fokus och kikade på omgivningen. Skärpte till sig lite innan start men under hela programmet kändes han som en tickande bomb som var redo att explodera vilken sekund som helst, haha. I första bågen på serpentinbågarna i galopp ville han dra iväg i en ökning på diagonalen, men hejdade sig som tur var. Kan llova er att han blev mer än nöjd när ökningarna i programmet kom! Haha. Han var superrolig att rida, men jag skulle kunna ha ridit honom mer även om han kändes så pass pigg. Vi fick 65,658% (nytt pers) och hamnade på en femteplacering! 
 
I andra klassen kändes han också jättefin, jag var så nöjd över känslan efter ritten och var helt säker på att vi skulle hamna över 60%. Men domarna var riktigt hårda, och jag håller inte alls med dom på vissa punkter, och gav mig 56,829%, 57,927% och 61,952% (vilken var den procent som stämde med känslan i alla fall). Den sammanräknade procenten blev 58,902%. Jag är i alla fall jättenöjd med Frolle, han kändes fräsch och det var roligt att rida honom, som alltid. 
 
Jag är stolt över min och Frolles insatser under vår årsdebut, trots att jag var riktigt förkyld och det var kallt. Vi gjorde det bra! 
 


Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Vilken otroligt fin blogg du har! Allt bra?

Svar: Tack! Det är kanoners!
Pernilla Hägglund

2013-03-12 @ 09:50:31
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|