2013-05-18

Ett snabbisinlägg innan jag sticker ut till stallet i solvädret! 
 
Hoppas ni gillade bilderna jag publicerade igår, det gjorde jag. Jag fick sovmorgon idag, men ska ska snart snabba mig ut till stallet. Har skrivit en uppsats om löshoppning på cirka 700 ord bara sådär lite snabbt, om hur olika utföranden påverkar hästens talang och förmåga. Det var ganska svårt att hitta bra källor på internet, som alltid brukar ställa upp, men jag fick ta fram "Hästhållning i praktiken" och läsa lite där istället samt använda mig av anteckningarna från löshoppningen vi hade på skolan. Får se vad jag får för betyg på denna! 
Senare idag ska jag hoppa in i traktorn och tjäna lite pengar. Det är ju vårbruk nu så jag ska harva. 
 
Nej, nu måste jag sticka.. Frolle ska rida lite programdelar på banan och Exet ska nog också ridas en stund på banan med lite lösgörande arbete. Vi hörs mer senare, om jag får någon lucka! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|