Gelpad

Den här gelpaden från Hööks beställde jag tidigare idag. Frolles sadel har en tendens att glida fram på bogbladen när det blir dags att byta järn. Nu har vi beställt nya järn som är på väg också, men känner att en anti-glid-pad kan vara ännu bättre. Den ska enligt beskrivningen motverka att sadeln glider och är samtidigt stötdämpande. Jag har själv aldrig använt en sådan förut, utan tänkte om jag kunde få lite recensioner från er om ni använt en gelpad, om den är bra och om den lever upp till beskrivningen? 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har vell en bates med luftpanel?
Om man lägger på en gelpad på den så blir det som gelé mot gelé och sadeln bara glider runt mer än innan, jag har trestat med en sån pad på min bates och då kände man att det blev gelé på gelé, jag frågade även en sadel speciallist om det och då sa han att man skulle ha en fårskinnspad om man skulle ha en padd...
Men det är bara att testa på lycka till!

Svar: Det är Wintec med luftpanel, men dom görs ju av Bates i och för sig. Jag känner en del som använder gelpad under sina Bates med luftpanel, men har inte kommit mig för att fråga. Jag får kika runt lite och hoppas på att det funkar på Frolle! :)
Pernilla Hägglund

2013-05-12 @ 16:27:48
Postat av: Tuuli Elmgren

Vet inte så mycket om detta men flera ponnyer jag ridit har haft anti-glid paddar och de funkar super (:

Svar: Okej, tack :)
Pernilla Hägglund

2013-05-12 @ 17:54:23
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Sara Fryk

En häst jag red förut hade jämt anti-glid padd, fungerade jättebra :)

Svar: Okej, hoppas det funkar på Frolle och med den sadeln jag har! :)
Pernilla Hägglund

2013-05-12 @ 18:21:08
URL: http://sarafryk.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|