Heeeeelg

Äntligen helg, får man väll säga! Känns helt underbart med fredag och en i princip helt ledig helg framför mig. Prio ett är att sova ut så att min kropp lugnar sig lite, har fortfarande huvudvärk och har fått svalt mycket blod idag.. Men förhoppningsvis är det på grund av stress eller oro eller något, som ändå är ganska "lätt" att motverka. 
 
I alla fall, jag hann med tvåtåget hem efter fystestet så jag har varit hemma sedan halv fyra! Ändå kom jag inte ut till stallet förrän halv sju, haha. Jag och Erica begav oss ut på en lång skrittur på cirka 1,3 mil skulle jag nästan tro faktiskt. Det tog ungefär 1,5 timme och var jätteskoj. Haha, vi blev typ tioåringar på nytt när vi red bredvid E4 - vinkade åt bilarna. Det var en lastbil som till och med tutade även fast vi red och som tur var reagerade inte hästarna på det! Supermysig skrittur tycker jag, och nu är nog hästarna lösgjorda från topp till tå. 
 
Nu ska jag inta soffläge mamma, pappa och Madde som är hemma över helgen. Ha en bra fredagskväll där ute, snart kommer en film på Svante upp här! 
 
Vi åt glass idag på lunchen i solen, jag och några girls från klassen. Bästa!! 
Utsikten från toppen av berget där jag och Erica red idag, över E4an. Ganska läckert, eller hur? 
Började blöda näsblod i stallet, andra gången för idag.. #YOLO
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|