Heeeej

Gud vilken dålig bloggare jag är! Men jag har haft fullt upp och haft världens huvudvärk, så jag har inte riktigt orkat eller hunnit. Det är ju ganska mycket nu det sista i skolan - nationella prov, kompleteringar för högre betyg osv.
 
I tisdags kväll hjälpte jag Erica med Buttler. Erica hade sån träningsvärk så jag fick hoppa upp och rida istället. Det gick bra och här kan ni läsa lite vad jag tyckte om passet. 
I onsdags slutade jag ju tidigt så jag åkte hem och red Frolle och Exet, mina två duraceller. Därefter kom en tjej med sin ponny över och ville ha lite träning för mig och Erica. Det var en riktig busponny och jag hoppade upp en stund för att veta vad vi skulle tänka på och vad man kunde göra för att det skulle gå bättre. Saga gillade inte alls att ha mig på ryggen, haha. Hon stannade och kickade mot mina skänklar, men inte gav jag upp för det eller! Hon testade mig säkert och tyckte jag var en pain in the ass som inte gav efter utan bara fortsatte. Vi satte på henne en gummisnodd för att hon skulle vänja sig vid att komma ner lite i formen och förstå att det faktiskt är skönt där nere. Det hjälpte mycket och man såg på hennes kroppspråk att hon blev mycket nöjdare och kunde jobba mer genom ryggen! Det ska bli kul att hjälpa till att träna upp och utbilda ännu en häst måste jag säga, superkul! 
 
Igår var jag ute med Frolle, Erica och Exet i ungefär 1 timme innan jag gick ut på en pw. Dock hade jag dunkande huvudvärk, som jag hoppades kanske skulle gå över under en promenad, men icke. När jag kom hem blev det bara värre, så jag nästan började gråta. Men under natten har det gått över i alla fall, så jag hoppas det håller i sig idag och under helgen! 
 
Nu ska jag kicka igång sista skoldagen denna vecka. Love fridays! ♥
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|