Första uppsittningen

 
Idag satt jag upp på Leon för första gången. Till en början gick det jättebra, han var avslappnad så vi provade på att skritta lite. Det gick också bra, tills han tappar balansen och börjar takta - jag tar av reflex i tyglarna och lutar mig bakåt. Han reste sig, kastade sig åt sidorna och bockade vilket till slut gjorde att jag fick käka grus.. Jag höll mig kvar rätt länge i alla fall ;) Det gick bra med mig, jag skrattade bara. Och sen hängde jag på honom en stund stillastående och i rörelse innan vi nöjde oss. Så himla typiskt! Nu får vi backa ett steg och fortsätta med att hänga några gånger till innan jag kan prova att sätta mig på honom igen. 
 
Erica fångade ALLT på bild och dom är sååå fula... Jag döör! 


Kommentarer
Postat av: Matilda 17 år och rullstolsburen

Bilder Bilder Bilder Bilder Bilder!

2013-11-16 @ 19:36:34
URL: http://skogsrusset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|