Frollen idag

Idag trimmade jag och Frolle på banan. Jag fortsatte med "halvhaltsträningen" som vi gjorde för Lena i tisdags. Han blir så fin framåt och bakåt av det. Dock tycker jag det var riktigt svårt att se och känna hur mycket halvhalter jag ska göra, det är så himla lite att bogen åker ut så det är svårt för mig att känna. Dock syns det från marken och när Lena säger åt mig att jag ska göra det märker jag ju stor skillnad ridmässigt. Han samlade sig riktigt bra i alla fall! 
När jag tyckte att han lyssnade på mig och mina hjälper bra gjorde jag lite skolor och de var riktigt bra måste jag säga. Gjorde bara ett par stycken eftersom känslan var så bra! Avslutade med att rida sluta på diagonalen i galopp och på mitten göra en väldigt liten volt i väldigt samlad galopp, alltså lite piruettänk. Det gjorde han kanon så då travade jag av honom! Nöjd ♥ 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|