Godmorgon!

Godmorgon säger jag hemifrån idag! Mitt tåg var ersatt med buss i morse som kom väldigt sent, så jag skulle komma ganska sent till min enda lektion idag så det kändes rätt så onödigt att åka till Gävle för en halvtimmes lektion liksom. Så jag åkte hem igen och pluggar härifrån idag. Är dock redan klar med min layout som vi skulle jobba med idag så jag sticker snart ut till stallet och tar med Frolle på en långritt. Det är fem plusgrader, strålande sol och mjukt i backen så det ska bli riktigt skönt. Kanske ska ta mig tid och filma stallet också, eller vad tycker ni? :) 
 
I eftermiddag ska jag och mamma jobba lite med Leon - longera några minuter, hänga på honom och sen lasta honom och eventuellt åka en liten bit. Han fick på sig sina vinterdojjor igår förresten, första gången någonsin har skor på sig och jag tycker han skötte sig förvånansvärt bra. Han reste sig någon gång och försökte sparka med frambenen, men han misslyckades och då gav han med sig. När hovslagaren skodde bakbenen stod han helt stilla och var avslappnad. Duktig grabb! 
 
Är det något ni vill läsa om senare idag? Jag har tid att skriva så kom gärna med lite önskningar :)
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|