Leon

Idag lasttränade vi Leon igen. Jag började med att gå in en bit, stanna, rygga, gå in en bit till, stanna, rygga osv. Sedan gick vi in och ställde oss till rätta och mamma satte för bakbommen och stängde igen rampen. Han blev lite stirrig men jag pratade lugnt med honom, klappade och gav morot. När han slappnade av stängde vi också övre luckan. Då blev han också lite nervös och stirrig men jag gjorde samma här. När han stod ganska avslappnat och accepterade läget lastade vi ut honom och var klara för idag. 
Sedan gick jag ut på en promenad genom byn med honom. Vi gick ner till sjön och han gick ner i vattnet nästan på en gång och tyckte det var jätteroligt - speciellt att skvätta ner matte.. ;) Vi träffade på en läskig hund och människa, några skräckinjagande påstlådor och spännande hästbajsar. Haha! 
 
 


Kommentarer
Postat av: evie

fint när det går bra :)

Tror du har ny header sen jag kikade in senast? fin är den i alla fall!

Svar: Ja verkligen!
Det kan jag ha gjort. Bytte ut hela designen i oktober så det är möjligt :)
Pernilla Hägglund

2013-11-18 @ 17:07:47
URL: http://www.evieastrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|