Sir Leon

Sir Leon är en stor häst och idag ca 158cm. Han är född 1 Juni 2011, alltså bara två år gammal. Han är HELT grön vad gäller ridningen, som det ska vara vid den här åldern. Han har fått viss utrustning presenterad så som skydd, träns, sadel, fleecetäcke osv. men är inte longerad eller hängd på. 
Han är en ganska osäker till en början, men när han väl känner igen en sak och vet vad som händer är det ok. T.ex. så var han jätterädd för plankorna vi stänger hagen med första hagvistelsen, men nu när han varit med några gånger när man öppnat och stängt går det bra. 
 
 
Leon kom till mig första november, så vi har inte hunnit så mycket ännu. Denna vecka är det lära känna som gäller - göra ledarskapsövningar och prova lite utrustning - och i helgen ska vi prova på lite longering. Just nu är målet treårstestet i vår, som även före detta ägaren gärna vill att han ska delta i. 
 
 
Kommer ni ihåg hingsten jag bloggade om för några veckor sedan, min favvohingst Sir Oldenburg? Det är Leons pappa, och det är även på det sättet jag har honom som favorit haha. Är han inte lite lik honom? ;) 
 
Jag tror vi kommer bli ett superbra team och jag har stora planer för oss, om allt går som jag vill såklart. Denna resa kommer bli mer än spännande och jag kommer lära mig så mycket - nu kör vi! 
 
 
Annonsbilden på min framtida stjärna. *dreggel* ;) 


Kommentarer
Postat av: Matilda 17 år och rullstolsburen

Låter ju underbart! Lycka till nu! :D

Svar: Åh tack!! :D
Pernilla Hägglund

2013-11-03 @ 22:50:41
URL: http://skogsrusset.se
Postat av: Erika Pettersson

Han är så fin.
lycka till i framtiden, inridning m.m. :)

Svar: Visst är han! Tack så mycket :)
Pernilla Hägglund

2013-11-04 @ 09:30:03
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/
Postat av: ida. ♛ [fotografi och hästar]

åh så söt! Lycka till med honom! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Pernilla Hägglund

2013-11-04 @ 21:45:18
URL: http://prinsesc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|