Svar

Hur länge har du ägt Frolle? 
Jag har ägt Frolle sedan 17/4-11, alltså i ungefär 2,5 år. 

När började du rida?
Jag vet inte riktigt när jag började rida hemma, men vi har alltid haft hästar på gården som jag ridit på innan jag började rida på ridskola. När jag var ungefär 6-7 år började jag på ridskola och redan då hade jag en egen ponny. 
 
Vad har du för mål med Leon i framtiden? Asså typ när han är färdigutbildad?
Just nu är målet att delta i treårstest till våren, även den uppsuttna delen. Eftersom jag inte alls vet hur han kommer ta ridningen, hur fort han kommer utvecklas och hur bra han kommer bli har jag inga byggstenar att grunda några högre mål. Därför har jag än så länge bara drömmar om hur bra han och jag kommer kunna bli om allt fungerar! Men ett ganska konkret mål är såklart att vi ska ha roligt och göra så mycket som möjlig tillsammans och bli ett sammansvetsat team. 
 
 
 
 
Kan du visa ditt stall? 
Absolut! Det ska jag försöka fixa i helgen. Vill ni ha bilder eller en film? :)

Vem är det som rider exet och varför gör inte du det? 
Det är alltid jag som ridit Exet de senaste 3-4 åren, med hjälp av hans medryttare. Egentligen var tanken att sälja honom nu i höst eftersom jag inte kan utveckla honom mer, han har liksom nått sin topp eller vad man ska säga, och för att jag då var inne på att köpa unghäst. Men varken jag eller min familj kände egentligen inte för att sälja honom, han är ändå varit hos oss i 9 år och vem vill köpa en surpuppa med otaktmässig galopp och som klurat ut hur man kommer hem fortare från en hopptävling? ;) Då bestämde mamma sig för att hon skulle ta över honom och rida lite i skogen då och då. Det verkar han trivas med hur bra som helst och dom har det riktigt kul tillsammans. Detta känns så mycket bättre och jag kan rida honom ibland när mamma vill eller jag själv känner för det och har tid. 

Vad ska du göra med frolle när din ponnytid är över? 
Jag har bara ett år kvar av min ponnytid, men det är inget jag har dirket ångest för. Frolle kommer vara 17 år och jag vill verkligen inte sälja honom. Dels på grund av att han börjar komma upp i åldern och dels för att han haft så många olika ägare under hans liv. Jag kommer alltså behålla honom och ta upp honom som stor häst och försöka klättra så högt som möjligt i de klasserna. Sen får vi se med tiden, men jag är lite inne på att kunna låna ut honom till någon tjej eller kille som behöver en läromästare - dock med mig hack i häl hela tiden.. ;) 

Hur ofta hoppar du med frolle? :)
Frolle får hoppa när han har en lugnare period eller träningsperiod som är ganska fri från tävlingar. I somras hoppade vi rätt mycket. När vi hoppar gör vi ingenting med fokus på höjd utan det är styrka, smidighet och balans som gäller då för att få så mycket nytta av det som möjligt i dressyren sen. 
 
 


Kommentarer
Postat av: Tova ~ Kombiryttarna ♥

Din häst är himla cool :)

Svar: Haha, tack!
Pernilla Hägglund

2013-11-16 @ 16:46:14
URL: http://www.kombiryttarna.blogg.se
Postat av: Erika Pettersson

Härligt inlägg o kul med frågor o du svarat. :)
Jag är ju ny läsare så har noll bakgrund.

Svar: Vad kul att du tycker det! Om du har några egna funderingar kring "historierna" kan du alltid kommentera så svarar jag :)
Pernilla Hägglund

2013-11-16 @ 18:35:06
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|