Torsdag

Hejsan! 
 
Började denna torsdag med att försova mig, ställde till och med klockan tidigare än vanligt, 05:00 för att jag skulle hinna packa men pappa kommer och knackar på dörren kvart i sex.. Jag hann packa ändå i alla fall haha! 
Har Biologi nu och vi jobbar med genteknik - finns det något konstigare ämne eller? Men det väcker ändå en hel del åsikter kring hur många forskare vill få så att t.ex. kossor kan mjölka ut läkemedel, hur man kan odla fram en köttbit genom DNA-kloning eller hur man kan ha ett "reservdelsbarn". Knäppt! En timme till innan lunch och sedan är det bara roliga lektioner kvar - idrott och engelska med kesellamys. 
Ikväll bjuder REAL in till clinic med förbundskaptenen i dressyr, Bo Jenå. Dit ska jag så jag kommer inte hem ikväll. Frolle och Leon får vilodag, och det känns inget annat än rätt att ge dom det. Leon får smälta lite och Frolle får ta igen sig. 
 
Nej, nu måste jag kolla upp hur på teknisk och bilogisk väg förändrar en arts gener. Låter väl.. spännande? ;) 
 
 


Kommentarer
Postat av: Erika Pettersson

Oj de låter inte kul o försova sig så pass^^
tur du hann med o packa ändå. :)

Svar: Det var det inte, men det gick ju bra ändå! :-(
Pernilla Hägglund

2013-11-07 @ 12:21:43
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|