Lördag 19/10

God morgon! Härlig lördag det är idag, sol och massa färger på löven. Höst ♥
 
Idag ska vi börja göra i ordning där vi ska bygga det nya stallet. Vi har väldans mycket bråte där, gamla möbler från vårt släkthus i Småland, rör från ladugården och jag vet inte vad.. Mycket är det och allt ska flyttas! Stallinredningen är beställd och är på väg hit i alla fall. Längtar så till det blir färdigt och hästarna kan flytta in :) 
Sedan ska jag fixa stallbiten - mocka, packa höpåsar och rida som vanligt. Frolle ska skrittas ut på hacket. Jag ska putsa det som ska med imorgon också, eller ja, lägga bettet i hett vattenbad och putsa stövlarna är det enda som ska göras. Allt annat är fortfarande väldigt rent sen Högbo. Sen ska såklart det packas och jag ska göra i ordning transporten. Mina preliminära starttider är 15:19 och 16:29, fasta läggs ut ikväll. 
 
Vad ska ni göra idag? :) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|