Elitomgång 1 zon Nord

Falu Ridklubb bjöd på trevliga tävlingar, väl anordnade och det flöt på bra. Jag var ponnyägare, "coach" och lagresultatansvarig. 
 
Frolle var på hugget i morse, han kände inte alls för att stå stilla medan jag knoppade. Han var nog taggad på att åka iväg och tävla, vi har ju ändå inte varit ute på över 1 månad så jag förstår honom. Han brukar bli så när vi inte tävlat på ett tag! Men i transporten kändes vi knappt av honom, han stod så stilla hela vägen! 
 
När vi kom fram lastade vi ut honom och jag gick på en liten promenad med honom. Tänkte stå bredvid tävlingsbanan och kolla på lite ekipage eftersom Frolle brukar stå så snällt, men inte idag haha. Han knuffades och gick runt runt, så vi gick ut i skogen på en jättemysig stig. Det gillade han! Sedan lastade vi honom igen, gav honom vatten och lite hö att tugga på. 
 
Amanda hoppade upp ungefär 45 minuter innan hennes start. Hon red honom jättebra, speciellt med tanke på att det var andra gången hon red honom. Både jag och vår lagledare hjälpte till och det såg riktigt fint ut. Det är ju väldigt svårt att hoppa upp på en nästan helt okänd häst och göra allt perfekt så naturligtvis blev det en del missar, men det är detaljer som jag och Frolle har tränat på ihop väldigt länge för att få bra. Det såg stadigt ut men tyvärr kastade han med huvudet och drog in nosen till bogen ett par gånger, han har det som tix - han gör det bara inne på banan.. Amanda och Frolle fick 56,228% vilket jag tycker var lite snålt. Men domarna låg överlag ganska lågt idag, men men dom var rättvisa mot alla i alla fall. Vi är väldigt nöjda med våra prestationer trots alla omständigheter! Vårat lag kom sist i denna omgång, men nästa omgång är vi förhoppningsvis back on track. Heja HRPK! 
 
 
 
Jag har inte några bilder från idag ännu, så därför bjussar jag på denna bild som är tagen för nästan exakt ett år sedan! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|