Resultat HRPK 28/9-13

Igår var jag och Frolle till hemmaklubben och tävlade. Jag hade bara ridit honom i 1 vecka innan efter att ha varit sjuk i en månad. Vi startade en LA:1 och LA:P1. 
 
LA:1: Jag red fram på stora banan utomhus, men det var som ett enda lerbad. Sand, regn och harvning på det är inte en bra kombo. Det blev tungt för F och jag blev liksom lite frustrerad för att det inte blev som planerat - lätt lösgörande arbete och skänkelvikningar och övergångar som fokus. Men det blev mer som ett styrkepass i djupsnö.. Jag kände att jag hade tendens till att bli lite hård i handen och tappa skänklarna. 
Programmet gick inte bra. Skänkelvikningarna var spända och han stängde liksom av stundtals och tittade på något annat. Sen gick han och naffsade efter något på bringan hela tiden, så det drar ju ner på allting! Det är något tix han har, han gör nästan bara på tävling och någon enstaka gång på träning. Det jag är nöjd med är faktiskt travökningarna, inga taktmissar i någon av dom och det kändes som att han slängde lite med frambenen. Inridningarna var helt okej också, men inget att hurra för. Vi fick 63,68% här och kom alldeles utanför placering på en tredje plats. Inte så pjåkigt med tanke på känslan jag hade. 
 
LA:P1: Efter lite tips från min tränare - "rid med mer klös, här kommer jag och jag är bäst" - gick det så mycket bättre. Jag red med mer tryck, och det är egentligen exakt vad F behöver. Men på tävling blir jag mesig, jag vill liksom se snäll ut haha.. 
Jag red fram på Islandsbanan denna gång i ungefär 15 minuter, sen 5 minuter på collectingring. Där var det mycket bättre underlag och jag ville inte trött ut honom. Fokus låg på skolorna och power i ridningen. 
Jag tänkte "nu jävlar" och gick in på banan och gjorde en ordentlig revansch efter föregående klass. Ingen stor miss, allt flöt på bra. Ökningarna var mycket bättre, skolorna får vi fortsätta jobba på, enkla bytena var helt okej, skrittprogrammet wow, serpentinerna bra men vi kan bättre. "Väl presenterad häst och tydliga vägar", sjuor genom hela allmänna intrycket och nästan hela programmet. 2 åttor och 1 femma, några 6:or. 
Jag är SÅ nöjd, framför allt med att kunna gå från att rida kasst i första klassen till att gå in i andra klassen och göra det så mycket bättre. Att dessutom belönas med 67,37% och vinna kändes ju verkligen jättebra! LA:P1 är vårat program, så är det bara ;) 
 
 
 
 
Mr Snowflake leder ärevarvet, så som det ska vara! 


Kommentarer
Postat av: Tova

Vad roligt, grattis!:)

Svar: Ja verkligen, tack!
Pernilla Hägglund

2013-09-29 @ 15:03:27
URL: http://tovafrohm.blogg.se
Postat av: Malin Ottenbäck

Åh, gud vad kul! Grattis! Ni är så duktiga tsm :)

Svar: Ja verkligen! Åå, stort tack!
Pernilla Hägglund

2013-09-29 @ 20:04:01
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|