Svar på kommentar

 
Jag tycker inte att själva pendlingen i sig är jobbig, jag trivs med att åka tåg, lyssna på musik och gå in i min egna bubbla eller bara sova. Men däremot tycker jag tidtabellerna suger. Morgontåget är helt ok, tåget åker 06:43 och kommer fram 07:46. Mina lektioner börjar 08:30 så jag hinner gott och väl även om tåget är lite försenat. Jag slutar oftast klockan tre och då går det inget tåg förrän tio över fyra. Då tar jag bussen kvart över tre men kommer hem bara cirka 15 minuter tidigare än om jag hade åkt tåg. Alltså tar det cirka 2 timmar att åka buss. 
 
Vanligtvis kommer jag hem från skolan 17:30 på kvällen, och då har jag varit borta sedan 06:20 på morgonen. Då snabbar jag mig att äta, men försöker ändå njuta av en kopp te eller kaffe efter och varva ner liksom. Ungefär 18:00 försöker jag vara ute i stallet. Jag rider oftast bara Frolle på vardagarna när jag kommer hem sent och Erica rider då Exet. Och då brukar jag komma in från stallet halv åtta-åtta, vilket jag tycker inte är så sent ändå. Mamma är så snäll och hjälper till med mockningen. 
 
I vintras var det jättejobbigt för mig, att åka hemifrån när det var mörkt och komma hem när det var mörkt. Då stannade jag hemma från skolan ganska ofta och pluggade därifrån. Det handlar om att planera sin vardag, försöka vara så effektiv som möjligt och ha struktur. Jag gillar när jag har tider att passa, när jag vet hur lång tid saker tar och så vidare. Det är betydligt lättare också om jag skriver upp to do-listor i anteckningarna, schemalägger hästarnas träning och har nedräkningar till dagar jag längtar efter - som tävlingar, lite roligare event som ryttargala, skolavslutning, SIHS osv. Då får jag något att jobba för liksom. 
 
Jag ångrar inte att jag valde att pendla, för jag tror det har fått mig att mogna lite och fått lite skinn på näsan eller vad man ska säga. I slutändan vet jag att det kommer vara värt det, och så roligt att visa dom som tvivlade på mig att jodå, I made it
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Juliah

Heey bruden! :) gillar din blogg som fan och du är super fin! Kommer spana in här ofta!! :D Ha en fortsatt jäkla bra tisdag nu tjejen så hörs vi hoppas jag! Puss puss <3 Följ mig på facebook: Julianna nilssons, för att få chansen till en FET länkning på min blogg :) Allt finns på min blogg bara att kolla in! :)

2013-09-17 @ 18:56:21
URL: http://www.nattstad.se/Juliahofsweden
Postat av: Juliah

Heey bruden! :) gillar din blogg som fan och du är super fin! Kommer spana in här ofta!! :D Ha en fortsatt jäkla bra tisdag nu tjejen så hörs vi hoppas jag! Puss puss <3 Följ mig på facebook: Julianna nilssons, för att få chansen till en FET länkning på min blogg :) Allt finns på min blogg bara att kolla in! :)

Svar: Vad kul, tack!
Pernilla Hägglund

2013-09-17 @ 18:56:23
URL: http://www.nattstad.se/Juliahofsweden
Postat av: Malin Ottenbäck

Okej, tack för svaret!
Man kan du faktisk plugga på tåget också :)

Svar: Inga problem! Absolut :)
Pernilla Hägglund

2013-09-17 @ 21:15:49
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|