Foderhörnan

Idag när jag åkte till praktiken svängde jag förbi Granngården för att köpa lite nytt foder. Jag har ju räknat foderstater och för att de ska bli kompletta krävdes Krafft Groov 125 till Leon och linfröolja till Frolle och eventuellt Exet. Ikväll har de fått börja vänja sig med en väldigt liten del av det dom senare kommer få. Det är superviktigt att inte byta foder för snabbt eftersom hästarna är grovtarmsjäsare och har mikroorganismer som måste få tid på sig att anpassa sig till det nya fodret. Jag vill verkligen inte riskera någon slags kolik så det är bäst att man är försiktig! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|