Hästarna idag

Idag blev lille Leon avmaskad. Stort tack till hans förra ägare och uppfödare Sophia som smsade mig och påminde mig! Jag och mamma diskuterade det i vintras men sedan har det fallit på sidan. Vi har ju inte behövt avmaska Frolle eller Exet tidigare så det har man liksom glömt bort. Men idag fick Leon i sig medlet i alla fall och efter det var jag inte särskilt omtyckt. Han ville inte ens ha morot haha. Dock blev han lika glad igen när vi gick ut på banan och lekte lite :) Vi gjorde först lite ledarskapsövningar och sedan övade vi lite på visning för hand. Han ville gärna falla över i galopp när jag smackade på honom i traven så det är något vi måste öva mer på! Annars tyckte jag det gick superbra med uppställningen och bjudningen. Efter att han skött sig så fint släppte jag honom och busade lite med honom, det tyckte han var superskoj! 
 
Frolle är fortfarande halt och jag tyckte det syntes mer i skritten idag, men mamma sa att han var bättre i morse. Jag visiterade hela benet igen, klämde och kände, men jag hittade åter igen ingenting. Det enda jag tänkte på var när jag lyfte hoven så skakade hela benet och det tror jag kan höra ihop med en sträckning. Vad tror ni? Jag tröck även i hoven men han reagerade inte. Gosade med honom en lång stund och sedan fick en välförtjänt badning! Han älskar verkligen att bli badad den hästen. Så himla söt ♥ 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Victoria Brammeby

Riktigt fin blogg du har :) Haft en bra dag? Kram

Svar: Tack så mycket! :) Ja det har jag. Kram :)
Pernilla Hägglund

2014-04-11 @ 21:16:30
URL: http://victoriab.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|