Hej!

Jag har landat i en soffa på skolan nu. Första riktiga skoldagen. Ganska najs ändå tycker jag! Trean, sista året, snart 18 och snart studenten. Jag gillar det! 
 
Igår klev jag upp lite tidigare för att hinna rida Frollebollen innan jag skulle iväg till Gävle på upprop. På schemat stod det jogg med fokus på lösgjordhet och programdelar. Jag red inte programdelar utan snarare rörelserna som ingår men inte på de rätta linjerna. Jag skrittade fram honom läääänge och jag har märkt att han brukar bli mer naturligt lösgjord av det, så jag tror jag behöver lägga ner mer fokus på det varje ridpass. Annars jobbade jag hela passet med att "skjuta över" stödet i vänstertygeln till högertygeln som han annars blir väldigt lätt i. Han lägger mer stöd i vänstertygel vilket gör att jag gärna håller emot, därför försöker jag rida över stödet så det blir mer jämnt. Det funkade super när jag hade det i åtanke hela tiden! Frolle kändes riktigt fin och jag ser fram emot att rida honom ikväll igen. Då ska vi lägga mer fokus på programmet men som vanligt rida mycket lösgörande! Det ska bli kul. 
 
Jag red Buttler igår kväll också. Han var lite uppe bland molnen och hade lite svårt för att hålla sig i ramen, kan man säga. Förutom det gick det super och andra gången vi red igenom programmet kändes det jättebra. Den enda "stora" missen var övergången till trav från sista galoppen. Annars bra! På fredag ska jag rida honom igen och då är det sista trimmet inför tävlingen på söndag. 
 
Det kommer vara ganska stressigt för mig ikväll när jag kommer hem, beroende på när jag slutar. Jag ska rida Frolle och sedan ska jag skynda mig iväg på elitlagsmöte. Ni får ha lite överseende med att jag kanske inte uppdaterar något mer idag helt enkelt! :) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|